kvalita je kolektivní vuknutí. kvalita je kolektivní sugesce, shoda více jedinců na jedné hodnotě, podobě, barvě, odstínu, tvaru, která je pak podprahově sugerována ostatním, kteří se vůči níbuď vymezují pozitivně nebo negativně. pokud pozitivně, rozšiřují tak “zastánce” první kvality a stávají se souvěrci. Ti, co se vymezují negativně se sdružují s jinými a vytvářejí jiné, alternativní pojmy kvality, které dál žijí stejně jako kvalita první.
kvalita je navrhována a modifikována zvenčí. někdo “nad” davem určuje trend a stávající model kvality, která může být masou jen přijímán a velmi zřídka zcela kompletně odmítnut. reklamní kampaň, televizní seriál, módní přehlídka, to vše ve velkém.
propojíme li předchozí dvě, vychází třetí > jedna i dva jsou pravdivé a fungují v dokonalé symbióze. paradoxně > kvalita je navrhována zvenčí na základě aktuálního přesvědčení masy.
jak mnoho je ovlivněno naše prvotní vnímání kvality geneticky? karmicky? terestriálně?
jak málo na tom záleží